Om ett belopp redan reserverats eller dragnings kan du inte avbryta betalningen. Då behöver du kontakta betalningsmottagaren och be om en återbetalning.
Beroende på vilken bank du har, avbryter du en schemalagd betalning på följande sätt:
Swedbank: I Kivra eller i din internetbank
Sparbankerna: I Kivra eller i din internetbank
Sparbanken Syd: I din internetbank
Länsförsäkringar: I Kivra eller i din internetbank
Nordea: I Kivra
SEB: I Kivra
Handelsbanken: I din internetbank
Danske Bank: I din internetbank
ICA Banken: I din internetbank
Skandia: I din internetbank
För att avbryta en betalning i Kivra:
Öppnar du fakturan det gäller. Klicka på "Visa detaljer" och sedan "Avbryt betalning".
För att avbryta din betalning i internetbanken:
Betalningar som hanterats via Kivra till ett framtida datum brukar finnas under "Kommande" eller "Framtida betalningar" i banken. Följ bankens instruktioner.
Notera att du som har Nordea inte kan se sina schemalagda betalningar under "Kommande". Detta är inte något Kivra valt.